Budowanie dochodowych marek to prawdziwa sztuka, która wymaga precyzji, przemyślanych rozwiązań i twardych danych. W jaki sposób robić to dobrze? Odpowiedź znajduje się w książce Better Brand Health autorstwa Jenni Romaniuk.
Ceniona na całym świecie w kręgu marketerów pozycja Jenni Romaniuk to prawdziwe vademecum evidence-based marketingu. Znajdziesz w niej praktyczne rozwiązania oraz ogromną dawkę popartej badaniami wiedzy. Jenni i współautorki Better Brand Health rozwiewają wątpliwości związane z pomiarem jakości monitorowania kondycji marki, dostarczając czytelnikom bardziej skuteczne i wydajne narzędzia, które mogą przyczynić się do wzrostu firmy. Zawarte w tej pozycji analizy oraz płynące z nich wnioski zyskały uznanie polskich specjalistów, o czym świadczą obecne w naszym wydaniu opinie.
Jesteśmy niezmiernie dumni i szczęśliwi, że oddajemy w Państwa ręce kolejną kultową pozycję, która wnosi nową jakość na grunt polskiego marketingu. Mamy nadzieję, że Better Brand Health dostarczy wielu ciekawych tematów do dyskusji!
Doktor Jenni Romaniuk pełni funkcję profesora naukowego oraz wicedyrektora (międzynarodowego) w Ehrenberg–Bass Institute na Uniwersytecie Południowej Australii (University of South Australia). Jest również autorką książek Building Distinctive Brand Assets (Oxford University Press, wydanie poprawione 2021) i How Brands Grow, Part 2 (Oxford University Press, 2016). Jenni jest pionierką w pomiarach i metrykach dotyczących dostępności mentalnej, a także w identyfikacji i wykorzystaniu punktów wejścia do kategorii (CEP-ów). Doradza firmom na całym świecie w zakresie najlepszych praktyk, długofalowego zarządzania marką i wykorzystywania wiedzy opartej na dowodach. Dawniej pełniła funkcję redaktora wykonawczego „Journal of Advertising Research”, obecnie zaś zasiada w Kierowniczej Radzie Doradczej tego czasopisma.
To pozycja obowiązkowa nie tylko dla każdego marketera, ale i dla wszystkich, których celem jest wzrost marki. Obala mity, bazując na twardych danych, rzucając nowe światło na podejście do strategii marketingowej. Książka, która zmienia myślenie o konsumentach i która wskazuje jak grać, aby wygrywać.
Justyna Ciępka | Dyrektorka Zarządzająca w Centralnej i Wschodniej Europie | Haleon
Po poznaniu, jak marki rosną w otoczeniu konkurencji (How Brands Grow) i jak wyróżniają się ponad przeciętność (Building Distinctive Brand Assets), czas na budowanie siły swojej marki i odpowiednie mierzenie jej kondycji, by konkretnie ją kształtować i reagować na trendy konsumenckie.
Marta Czarnecka | Senior Brand Manager PUB | The LEGO Group
Skąd wiesz, co mierzyć i jak badać, aby pozyskana wiedza pozwoliła Ci na profesjonalne prowadzenie Twojej marki? Jenni Romaniuk dostarcza odpowiedzi na to pytanie, mierząc się z tematyką pomiaru brandu. To książka dla badaczy i praktyków marketingu. Bardzo potrzebna lektura.
Michał Medowski | Marketing Director Poland & Eastern Europe | Reckitt
Prawdopodobnie najważniejsza książka z serii, bo o tym, jak odpowiednio mierzyć i interpretować właściwy pomiar właściwych wskaźników, a nie opierać się na powielanych przypuszczeniach.
Maciej Reszczyński | Head of Marketing, Central Eastern Europe | Visa
Ta książka to obowiązkowy podręcznik każdego marketera, który planuje wzrost marki. W świecie wielu wskaźników jest bardzo jasnym drogowskazem pokazującym co mierzyć, aby dobrze zrozumieć stan marki i opracować strategie wzrostu.
Aleksandra Gawlas-Wilińska | Dyrektorka Marketingu | Henkel Polska Wiceprezeska Polskiej Organizacji Reklamodawców
Często powtarzamy wyświechtany frazes, że połowa inwestycji marketingowych przynosi sprzedaż, tylko nie do końca wiemy która. Powstało wiele metod i badań w tym obszarze, jednak mało z nich przybliżyło nas do skutecznej odpowiedzi. Ta książka pomaga nam pójść kilka długich kroków dalej. Category entry points i mental market share, tak dobrze korelujące z udziałami sprzedażowymi, wydają się jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą metodą obliczania i przewidywania, jak poszczególne działania związane z budowaniem marek przekładają się na udziały rynkowe.
Michał Wawrzyniak | MWC Konsultant niezależny | (ex Mars, L’Oreal, Grupa Żywiec)
Wydawnictwo Blix od 2020 roku specjalizuje się w tłumaczeniu i
publikacji bestsellerowych książek o marketingu, uznawanych za najlepsze
w branży.
Dzięki starannemu doborowi tytułów i dbałości o najwyższą jakość przekładu,
dostarczamy polskim czytelnikom najbardziej wpływowe i innowacyjne pozycje,
które kształtują współczesne podejście do marketingu. Do tej pory wszystkie
wydane przez nas pozycje, zdobyły uznanie zarówno ekspertów, jak i praktyków
marketingu, inspirując do działania i wprowadzania lub ulepszania strategii
marek.
Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do rozwoju wiedzy marketingowej
w Polsce, oferując literaturę, która jest kluczowa dla każdego profesjonalisty
w tej dziedzinie.
Drodzy Czytelnicy,
W dążeniu do dalszego podnoszenia standardów i pogłębiania merytorycznych
dyskusji w obszarze marketingu, każdego roku podejmujemy kolejne wyzwanie,
by wydać polskie tłumaczenie jednego ze światowych bestsellerów.
Po odnotowanym sukcesie polskich przekładów kultowych pozycji, takich jak:
How Brands Grow, How Brands Grow 2 oraz Building Distinctive Brand Assets,
jesteśmy niezmiernie zaszczyceni i pełni nadziei na równie owocną współpracę
z Czytelnikami po premierze naszej najnowszej książki Better Brand Health.
Publikacje, które już trafiły do rąk polskich profesjonalistów, stały się
punktem odniesienia w dziedzinie marketingu, zyskując uznanie zarówno Czytelników,
jak i recenzentów branżowych. Ich treści były inspiracją dla licznych dyskusji
na konferencjach i wydarzeniach, skupiających najlepszych praktyków z branży.
Ten dynamiczny dialog doprowadził w czerwcu 2023 roku do inauguracji konferencji
Power of Brands – wydarzenia organizowanego przez nasze wydawnictwo.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w tej pasjonującej podróży, podczas
której chętnie dzielimy się naszymi doświadczeniami i wiedzą, aby razem z
Państwem kształtować przyszłość marketingu w Polsce.
Marcin Lenkiewicz | Vice President & Board Member | Grupa Blix